10 dolog, amit imádtam a ligur nyaraimban

A rómában eltöltött hat hónapos Erasmus ösztöndíjam után, mindenképp Rómában szerettem volna maradni, de sajnos nem tudtam meghosszabbítani az ösztöndíjamat, így az őszi félév letelte és a vizsgáim teljesítése után, 2015 februárjában fájó szívvel búcsút vettem az Örök Várostól.

Hazaérkezésem  után vissza akartam térni Rómába, legalább a nyári időszakra, és egyből au pair munkát kezdtem keresni. Nagy bánatomra egyetlen szimpatikus római családot sem találtam, vagy ha igen, az angol nyelvismeretem szintje miatt hátrányban maradtam. Nagyon sokan reagáltak egy au pair közvetítéssel foglalkozó oldalon, de én Rómához ragaszkodtam, addig amíg egy ligur család meg nem keresett és meg nem hívott, hogy töltsem velük a nyaramat a tengernél. Elfogadtam a lehetőséget és életem két legcsodálatosabb nyarát töltöttem Liguriában.

10, A sikátorok mélyén rejtőző titkos téren fagyizni

Pietrán a kedvenc helyem kétség kívül, a tengertől néhány méterre, a sikátorok mélyén megbúvó kis ékszerdoboz a Piazza Vecchia, mely egyben a falu legkisebb és legszebb tere.  Előszeretettel töltöttem itt a szabad délutánjaimat és estéimet, de nem csak a mesés tér hangulata és a szomszédos templom csodálatos színes homlokzata, mely egy ékszerdobozra emlékeztet, vonzottak ide, hanem a téren található fagyizó is, ahová akár naponta kétszer is képes voltam elsétálni. Minden túlzás nélkül, életem legfinomabb fagyijait itt ettem.

9, Hónapokon át csak étteremben ebédelni és vacsorázni, isteni mediterrán ételeket fogyasztani

Mivel a családnak a szállodán, a báron és strandon túl, volt egy étterme is (Wave Club, Pietra Ligure), ezért nem is főztek.  Szinte minden nap a parton ebédeltünk, de ha túl sok vendég volt, vagy a gyerekek fáradtak voltak, akkor pincérek hozták fel a finomabbnál-finomabb ételeket, a medencével körbevett és hófehér baldachinokkal és ernyőkkel ékesített étteremből, mellyel a mai napig nem tudok betelni.

8, Csodaszép helyen dolgozni

Már a családi villától elájultam, el sem hittem, hogy hónapokon át a tengertől pár méterre fogok élni. A villa gyakorlatilag a család strandján emelkedik, mely szomszédságában, a strandon található a kifinomult ízlésű étterem és bár, mely a Wave Club nevet viseli, és csak szuperlatívuszokban tudok mesélni róla, szóval inkább beszéljenek helyettem a képek! 🙂

7,  Egy tengerparti villában élni

Mikor a család közölte, hogy a tengerparton élnek, egy szerény házikóra gondoltam. Mikor megérkeztem, a tengertől pár méterre egy száz éves, de a mai trendet követő, modern három szintes villa várt. Elképesztő minden napot a tengernél tölteni, a változásait figyelni, illatát érezni, a tenger morajlására álomba szenderülni és ébredni, persze mikor reggel nem a szépséges angyalarcú kislány ugrik rád.

6,  A ligur riviera szerpentinjein suhanni

Mint már a korábbi bejegyzéseimből is kiderült egész Olaszországban Liguria a kedvenc tartományom, pedig Itália számos helyén már megfordultam. Imádom a hegyek és a tenger kontrasztját, a liguriai dialektust, a halászfalvakat, a szűk sikátorokat, a hegyeket körülfutó szerpentineket és az általuk nyújtott szabadságérzetet. Rengeteget motoroztam, bicikliztem vagy a nagymama oldalán kabrióval száguldoztam a francia-olasz riviérán forgatott filmjeleneteket megszégyenítő módon és eleganciával.

5, Fantasztikus rendezvényeken részt venni

Ligur nyaraim során nagyon-nagyon sok rendezvényen vettem részt és ott kezdtem el először érezni azt, hogy élek, legyen szó; tengerparti mezítlábas, de annál inkább elegánsabb apericénáról, vörös szőnyeges színházi fesztiválról, középkori fesztiválról, koncertekről, táncházról, vagy egy egyszerű fagyizásról, párnacsatáról több száz ismeretlennel.

4, Az álmaimat élni és utazni, új helyeket felfedezni

Liguriában minden egyes szabadnapomat az utazásnak szenteltem, így au-pair munkámnak köszönhetően, meglátogathattam az egész tartomány fő nevezetességeit, Cinque Terre színes falvaitól egészen a francia határig, a számos kevésbé híres Savona környéki falvacskával egyetemben.

3, Egy olasz család részesévé válni, az olasz valóságot élni

Imádtam, hogy e hónapok alatt egy család részesévé válhattam és az olasz valóságot élhettem. Szuper érzés, mikor az utcán rád köszönnek, a piacon megismernek, és valamilyen szinten, akkor is ha csak kevés időt töltesz ott, valamilyen szinten helyivé válsz, hiszen a mindennapjaikat éled. Olaszország egyik részén sem éreztem olyannyira otthon magam, mint Liguriában, talán ez a fogadó családomnak is köszönhető. Belecsöppentem az életükbe, velük, az ő életüket éltem, az ő  nyelvüket beszéltem, az ő szokásaik szerint próbáltam létezni.

A nagymamák saját unokájukként kezeltek, kedvességük és a “nagyis”, néha már zavaró, de annál is odaadóbb figyelmük miatt. Imádtam a már fiatalon is elképesztően elegáns és kifinomult hölgyek fiatalkori fényképeit nézegetni, történeteiket hallgatni. Ami az olaszomat illeti, már néhány nap után  rohamosan javult, sokkal magabiztosabban beszéltem és a szókincsem számtalan gyerekneveléssel (cumi, cumisüveg, pelenka…) és gyereknyelvvel (ninna-nanna, ami a tente-tente megfelelője) kapcsolatos szóval gazdagodott. Az én esetemben az olasz család nem teljes mértékben az olasz valóságot tükrözi, mivel a felső tízezer táborát  gyarapítják, de a családon kívül is otthon éreztem magam és egy másik értelem szerint éltem az olasz valóságot. A boltban már ismertek, az utcán rám köszöntek, mindenki kedvesen és érdeklődően fordult hozzám.

2, Örök barátságukat kötni…

Rövid időn belül sok korombeli helyi fiatallal kötöttem barátságot, közülük két lánnyal, igaz és hosszan tartó barátság született. Nagyon sok időt töltöttem velük, esti programokon vettünk részt, ha szabadok voltunk, akkor együtt kirándultunk, családi összejövetelekre mentünk. Szerencsés vagyok, hiszen azóta is napi kapcsolatban vagyunk és ha tehetjük meglátogatjuk egymást, együtt járunk nyaralni is.

1, Játszani és újra gyermekké válni

Imádtam, hogy újra gyerekké válhattam. Az angyalarcú szőke kislány, már az első pillanatban elvarázsolt és a kisfiú energikussága teljesen lenyűgözött.

2015

2016

2018

2019

A velük eltöltött idő alatt, olyan tulajdonságaim jöttek elő, amelyeket még nem is ismertem, illetve egy eddig még teljesen ismeretlen arcomat hozták elő. Imádtam egész nap gyerekként homokvárat építeni, buborékokat fújni, bújócskázni, fogócskázni, együtt sütni-főzni és nem gondolni semmire. Elmondhatatlanul sok szeretetet kaptam tőlük, főleg a kislánytól Letitől. ❤

Én & Italy a Facebookon és az Instagramon is!