A Chianti-vidék legszebb falvai 1. rész: Ebéd Panzano in Chiantiban

A Chianti-vidék, Firenze és Siena közt elterülő terület, mely a mesés csizma leghíresebb bortermelő vidéke.

A dombok közt számos várfallal körülvett hangulatos városka és tanya bújik meg, melyekre a távolból csupán a ciprusfák sora jelzi, az egyik ilyen városka Panzano in Chianti.

A júniusi hónapom első utazása az egyik legjobb barátnőmmel ide vezetett. A forró és zsúfolt Firenze után egy nyugodt csendes, természetközeli helyre vágytunk, így választásunk a Chianti-vidék egyik legszebb és tömegközlekedéssel a legegyszerűbben megközelíthető Panzanóra esett.

Panzano Firenzétől délre, kb. 50 km-re található. A buszok nagyon ritkán járnak, naponta 3-4 járatot indít a helyi busztársaság, a Santa Maria Novella pályaudvar mögüli autóbuszállomásról. A busz Firenze számos fontosabb közlekedési “csomópontjánál”, körutak mentén megáll és a jegy irányonként, csupán 5 euróba kerül.

Már reggel 9-re megérkeztünk Panzanóba. Szerencsénk volt, hiszen a helyi termelői kis piac napján érkeztünk, így még mielőtt elindultunk volna a falu utcácskáin, hogy felfedezzük a nevezetességeket, még elmerültünk a piaci forgatagban.

A városka 30 perc alatt bejárható, így érdemes más városok meglátogatásával egybekötni a Panzanói kiruccanást. A vidék felfedezéséhez érdemes autót bérelni, mert a helyi tömegközlekedés nem teszi lehetővé, hogy kényelmesen a falvacskák közt utazgassunk.

Gyakorlatilag 2 óra alatt bejártuk a falut és még a közeli dombok között is sétálgattunk, de így is rengeteg óránk marad még a legkorábbi Firenze felé tartó buszjáratunk indulási időpontjáig, így beültünk egy hangulatos helyi specialitásokat kínáló étterembe.

Panzano nagyon pici, két-három étterem van az egész faluban, melyekben lehetetlen szabad helyet találni, így érdemes mindenképpen előre asztalt foglalni. Mi nem foglaltunk és hatalmas szerencsénk volt, hogy a harmadik étteremben, ahová betértünk, le tudunk ülni.

Nagyon ajánlom a Cantinetta Sassolini éttermet, mely a templom magasságában, egy középkori kisház udvarában található.

Ételei isteniek és nem is drágák, így bátran ajánlom ezt a hihetetlenül bájos családi éttermet.

Annak ellenére, hogy Panzano in Chiantinak nincsenek különösebb látványosságai, egy pár órás látogatást mindenképpen megérdemel, ha meg szeretnénk tapasztalni, milyen egy viszonylag még érintetlen vidéki toszkán falu.

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő kalandjaimról, akkor iratkozz fel oldalamra és kövess a Facebookon és Instagramon