Mert a képeslapok Toszkánája létezik…

Az idei húsvéti ünnepeket egy olasz közmondás szellemében töltöttem:

Natale con i tuoi, Pasqua con chi vuoi.

Karácsonyt a családdal, húsvétot, akivel csak akarod.

Ez volt az első húsvét, hogy nem utaztam haza Magyarországra és az ünnepeket családomtól távol töltöttem, az olasz barátommal.

Nem bántam, hogy Olaszországban maradtam, hiszen végre élőben is megcsodálhattam a mesés Toszkána legkülönlegesebb vidékeit, melyekkel képeslapok és festmények formájában korábban már találkoztam.

Tanúsíthatom a lankák tényleg olyan édesen simulnak egymáshoz, mint a festményeken és a fű is tényleg elképesztően zöld. A toszkán domboknál szebbet festeni sem lehetne!

Monteriggioni, a várfallal körbevett falvacska

Elsőként Monteriggioni felé vettük az irányt. A várfallal körbevett falvacska, Firenzétől 60 km-re fekszik Siena megyében.

Monteriggioni fallal körülvett erődítménye és tornyai, a toszkán várak közül a legépebbek, az 1200-as évek első felében épültek Firenze megállítására.

Misztikus Toszkána: A San Galgano ciszterci apátság

Toszkána egyik gyöngyszeme a San Galgano gótikus stílusú, ciszterci apátság Sienától kb. 30, míg Monteriggionitól 50 km-re található.

San Galganóban számos csodálatos és misztikus dologgal találkozhatunk, mint:

a templomalapító San Galgano fejereklyéjével…

az ördög bal kezével, melyet egy üvegládában őriznek…

Nem gondoltam, hogy éppen Toszkánában fogok belebotlani az Artúr király történeteiből ismert, kőbe zárt kardba.

A hely különlegessége mégis, egy sziklába vágott kard, melyet a nagy templom feletti domb kis kápolnájában őriznek. A legenda szerint Szent Galgano döfte a kardot a kőbe és 800 éve senki sem tudta kihúzni onnan.

Az apátság közigazgatásilag a szomszédos Chiusdino városához tartozik, ahol érdemes mindenképp egy rövid sétát tenni, ahogy mi is tettük.

Az apátság belépőjegye, mely 7 euróba kerül, feljogosít a város múzeumának meglátogatásához is. Mi a városi múzeumot már nem néztük meg.

Romanikus piknik a toszkán lankák között

Az olaszok húsvétkor piknikeznek, így mi sem tettünk másként, vittünk magunkkal egy pokrócot, isteni sajtokat és sonkát, finom bort, melyeket a ciprusokkal keretezett toszkán lankák ölén fogyasztottunk el.

Rövid séta Chiusdino belvárosában

A piknik után felmentünk még San Galganóban a kápolnához, hogy megnézzük a misztikus kardot, majd ezután egy rövid sétát tettünk Chiusdino szupercuki városában, mielőtt elfoglaltuk volna szállásunkat.

Tocchi és a rusztikus álomházikó

A szállásunk egy pár fős kisfalu várfalán belül volt, egy erdő kellős közepén, Sienától pár km-re, a toszkán dombok közt.  Tocchi annyi házból áll, mint amennyi a lenti képen is látható.

A falu az érintetlen természet ölén bújt meg, egy idő után a betonút is elfogyott. Este 4-5 őzike is bemerészkedett az erdőszéli első házsorig. Imádtam Tocchit, teljesen elvarázsolt. Nagy álmom volt egy ilyen rusztikus kisházban megszállni, mint a Magico Castello B&B. Még kandallónk és erkélyünk is volt, ahonnan csodás kilátás nyílt a mesés vidékre.

A lakást Airbnb-n találtam és a vendéglátónk egy idős svájci néni volt, aki ilyen bőséges reggelivel kedveskedett nekünk.

Két főre az egy éjszakáért 65 eurót fizettem. Nagyon elégedett voltam a szállással, az Elsával való nézeteltérésünk ellenére is. Elsa felszámolt előzetes tájékoztatás nélkül, 10 eurót fűtésdíjként, 10 órakor elhessegetett minket, annak ellenére, hogy 11-kor kellett volna elhagynunk a szállást.

(Ha a linkemen keresztül regisztrálsz airbnb-re, akkor €28 kedvezményt kapsz szállásfoglaláskor. Emellett €11 összeget kapsz, amelyet egy legalább €43 értékű élményprogramhoz használhatsz fel.  Én az oldaltól €14 értéknyi utazási kreditet kapok, így mindketten jól járunk. A kuponért és további információkért, kattints ide!)

Val d’Orcia – Toszkána tarka dombsága

Val d’Orcia, Siena déli dombjaitól a Monte Amiataig húzódik, mely Chianti után, a toszkán régió legjellegzetesebb, szőlővel, olajfaültetvényekkel és legelőkkel tarkított dombsága.

A dombság jelentős része kopár, itt találkozhatunk a képeslapokról jól ismert toszkán táj jellegzetes képét adó szelíd dombocskákkal.

A vidék végtelen kopárságát, csupán a magányos tanyák villácskái és picike kápolnái, az utak mentére szélfogónak ültetett ciprusok és fenyők törik meg.

A Val d’Orciát, vagyis az Orcia folyó völgyét, 2004-ben az UNESCO világörökség részévé nyilvánították. Ez nem véletlen, hiszen Toszkána e szeglete tényleg mesébe illő a vidék.

A távoli dombokon emelkedő kis városkák, rendkívül megigéző hangulatot árasztanak magukból.

Pienza, a vidék egyik legszebb városa

Elképesztő festői kisvárosok és falvak bújnak meg a lankák közt, az egyik ilyen, a reneszánsz ideális városaként emlegetett Pienza.

Sajnos látogatásunk során az időjárás nem nekünk kedvezett, de a városnak esőben is meg van a maga bája.

Tipp

Ha Pienzában jársz, mindenképpen próbáld ki a Ristorante dal Falco éttermet, mely a belvárostól pár méterre található!

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő kalandjaimról, akkor iratkozz fel oldalamra és kövess a Facebookon és Instagramon