Liguria Lombardia Milánó Személyes

Részletek az utazási naplómból: Esküvő olasz módra

Tavaly nyáron végre részt vehettem egy igaz olasz esküvőn, imádott régiómban Liguriában. Ezen, az eddigiektől lényegesen eltérő bejegyzésemben, az utazásom során készült feljegyzéseimet szeretném megosztani veletek.

2019.09.13., Milánó

Úton vagyok a reptér felé, már így a 20. Milánó MXP és Budapest közti járatomat vára talán egyszer megszokom majd, hogy a gép indulása előtt egy órára sem hunyom le a szemem. 4 órakor már a reptér felé zötykölődtem a kihalt Üllői úton. 6-kor indul a gépem, de nem szeretek az utolsó pillanatban érkezni. A nap első járatai előtt, mindig rengetegen vannak a reptéren, hiszen éjszakára bezár a terminál és az ellenőrző pontok is. Hosszú napom lesz ma, ha minden jól megy délután már Liguriában leszek. Ebben a két hónapban már közel 10 repülőutam volt. A héten már másodszor ülök repülőre, pár nappal ezelőtt költöztem haza Berlinből. Elég mozgalmas hónapokat tudok magam mögött. Remélem, nem ez lesz az évem utolsó utazása, de tartok tőle, hogy igen, hiszen kezdetét vette a félév az egyetemen és ma is órán kellene ülnöm.

2014-ben jártam itt először Milánóban, mikor au pair-kent dolgoztam a riviérán és azóta már legalább 10x visszatértem ide, sőt 3 hónapra 2015-ben ide is költöztem, mikor egy olasz-magyar házaspár 6 hónapos babájára vigyáztam. Ma ismét csak átutazóban vagyok itt. Sajnos lekéstem a reggeli vonatomat, mert hatalmas dugó volt, Malpensáról a belváros felé vezető úton. Kihasználván a közel 6 órás űrt a következő vonat indulásáig, megnéztem a kedvenc milánói épületemet és shoppingoltam is egy kicsit. Elképesztő, hogy mennyire otthon érzem magam ebben a városban is.

2019.09.14., Pietra Ligure és Borgio Verezzi

Elmondhatatlanul szeretem Pietra Ligure városkáját. Imádom az itt töltött időt, minden egyes alkalommal. Valahogy itt lehetek saját magam, fantasztikusak a barátaim és a környék varázslatos, melynek az elmúlt 5 év alatt, minden egyes szegletet felfedeztem, egészen a francia határig. Tegnap Milanóból még közel 4 órát kellett vonatoznom, viszont elrepült ez az idő, hála a mellettem ülő signorának, akivel egész úton cseverésztem. Bármennyire is hihetetlen még egy milánói ismerősömmel is összefutottam a vonaton, aki minden hétvégéjét a tengernél tölti, sok lombárd és piemonti társához hasonlóan.

Este 6-kor értem Savonába, ahol a legjobb barátnőm barátja várt, hogy hazavigyen. Este Soniával, elmentünk Verezzibe, imádott szaracén falvacskámba aperitivózni. Csodálatos volt a naplemente, akkor is, ha nem a tenger felett, hanem a hegyek mögött bújt le a nap.

A Hold vérvörös színben pompázott és a tengerből emelkedett fel az égre. A spritz és a helyi specialitás, a foccaccia di Recco elfogyasztása után, Jessicával es az unokatestvéreivel vacsoráztunk Pietra Ligure várának bárjában. Mindenki Dél-Olaszországból, egészen pontosan Calabriából utazott fel északra, a vasárnapi esküvő miatt. Az egyik legjobb ligur baratnőm vasárnap férjhez megy.  Kesőbb még találkoztunk a vőlegénnyel is a belvárosi sétánk során. Annyira szeretek itt lenni…szavakba sem tudom önteni. Lassan kimászom az ágyból és lemegyek a partra, visszatért a nyár! Majdnem elfelejtette, hogy tegnap a belvárosban sétálva, 5 régi ismerősömmel is összefutottam. Még a strandon ismertem meg őket. Pietrán tényleg itthon vagyok!

Délután, elmegyek Letihez, akit tavaly láttam utoljára. Leti a szőke göndör hajú, fürtös kislány, akire 1 éves kora óta, nyaranta vigyáztam. Leti mára már egy 6 éves nagylánnyá cseperedett!  Alig várom, hogy láthassam! A tavalyi találkozásunknál elbőgtem magam, mikor bevitt a szobájába és megmutatta, hogy kirakta a szobája falára a közös képeinket és a közösen készített rajzainkat! 😍😍

Holnap lesz az esküvő, délután Soniával, elmegyünk az anyukája szalonjába és megnézzük, hogy mit tudunk kezdeni a hajunkkal.

2019.09.15., Pietra Ligure

Ma lesz az esküvő, el kell szaladnom boltba, utána, pedig elmegyünk Finalborgóba segíteni megcsinálni a menyasszony haját, majd később a miénket is. Motorral akartunk menni, de rájöttünk, hogy előnyösebb autóba ülni. Nagyon izgulok! Tegnap este szerenádot adtunk Jessicának, előtte pedig Sonia nagymamájánál vacsoráztunk.

2019.09.16., Pietra Ligure

Kifinomult elegancia, a régi idők évtizedekre visszanyúló tradícióinak találkozása a 21. századi. modernitással, hihetetlen kreativitással megspékelve. Fergeteges hangulat, isteni ételek…Ezekkel a szavakkal tudnám röviden leírni a tegnapi esküvőt. Ahhw hihetetlen volt a tegnapi nap! Régi vágyam volt egy igazi olasz esküvőn reszt venni..

2019.09.17., Albenga

Ma találkoztunk Chiarával és a testvérével. Elképesztő mennyire emlékszik rám Chiara testvére, pedig én nem is emlékszem, hogy az évek során találkoztunk volna. Egy termelői kisboltjuk van Borgióban pár méterre tőlünk. Aperitivóztunk, majd Soniával elmentünk Albengába, a tornyok városába, majd beugrottunk a WaveClub éttermébe, ahol Davide dolgozik. Sokáig maradtunk beszélgetni, noha reggel indulnunk kell. Sonia elvisz Genováig. Még nem tudjuk, miként menjünk, hiszen a híd leomlása jelentősen megnehezíti a ponente és a levante közötti közlekedést. Hányszor átmentem én is azon a hídon!

2019.09.18., Genova, Boccadasse, Milánó

Annyiszor elmentem itt vonattal, nem is értem, miért nem láttam soha Genova külvárosát, Boccadasse egy csoda. Már a vonaton ülök Milánó felé és minden egyes alkalommal megszakad a szívem, amikor a vonat elhagyja a régiót. Pár óra és Milánóban leszek és találkozom ismét Pálmával, a Vita Dolcissima blog írójával. Fel akarunk menni az Aperol-teraszra.

Malpensa

Ilyen meleget, mint ma még nem éreztem. El sem hiszem, hogy reggel még a tengerben fürödtem. Jó, nem vittük túlzásba, mert medúzaveszély miatt kb. 5 percen belül kiküldtek minket a vízből. Megreggeliztünk, sétálgattunk, majd búcsút vettünk Soniával egymástól egy kis időre ismét. A gépem késik, éjfél körül fogunk felszállni, reggel 9-től órám van az egyetemen…